Dibuix

Per conèixer a un artista no hi ha res més íntim que recórrer als seus quaderns, diaris personals que ha anat treballant. Normalment, els artistes escriuen poc i dibuixen molt: el traç immediat del llapis sobre el paper atrapa millor una imatge que la ploma i les paraules.

Hi ha dibuixos que serveixen com a instantànies gràfiques d’una època, altres pensats com il·lustracions a complements del text. No obstant això en el dibuix està tot condensat, l’arrel o la probitat de l’art, segons que seguim la lliçó de Miquel Àngel o d’Ingres.

 

Obres sobre paper

Artur Ramon Art ha dedicat una atenció especial a l’obra sobre paper, amb desenes d’exposicions dedicades a aquesta matèria, exposant obres que abasten cinc segles, del XVI al XXI.

No ens hem posat límits cronològics ni barreres geogràfiques, buscant dibuixos de qualitat d’època antiga, moderna i contemporània, tant nacionals com internacionals. Una proposta sòlida que Artur Ramon Art dedica als col·leccionistes privats i públics, entre ells museus com el Prado o el Louvre.

La nostra posició d’especialistes del dibuix va culminar i va ser reconeguda amb la nostra acceptació per al Salon du Dessin de París (des de 2009) i TEFAF Maastricht (des de 2010) a la secció Works on paper, les dues millors plataformes firals del món per mostrar obres sobre paper.

Portem un prestigi internacional consolidant a través dels millors dibuixos estudiats per especialistes i publicats en els nostres catàlegs.

Vista del Campo Lateranense a Roma, Anònim flamenc
Estudi de tres caps de querubins, Juan Carreño de Miranda
Estudi per rostre i mans de Sant Joaquim, Zacarías González Velázquez
L’ordalia del foc de Muci Escevola, Giovanni Guerra
Estudi de mandíbula de gavial i estudis d’ostres, Pancrace Bessa
Figures, Giulio Campi
Estudi de nu masculí, Anton Raphael Mengs
Cap d’home barbut, Domenico Corvi
Trompe‑l’oeil. Ces drolles font bonne chère, Giuseppe Crespi
Trompe‑l’oeil. L’Aventurier, Giuseppe Crespi